Quinoasalade

03-04-2019

Dit weekend was het mooi weer en dan kan een slaatje heerlijk smaken. Daarom dat ik alles in huis heb gehaald om dit heerlijke quinoaslaatje te maken. Jammer genoeg is het weer al wat omgeslagen, maar ik heb het toch nog met plezier gegeten.

Het is een slaatje die je zeer snel kan klaar maken, aangezien het maar uit een paar ingrediënten bestaat. Door de toevoeging van de granaatappel en de munt vind ik het zelf ook heerlijk fris. Zeker als je er dan nog de komkommer aan toevoegt, dan is het zeker iets om van te genieten in een lentezonnetje (wat er nu terwijl ik dit aan het schrijven, jammer genoeg niet is).

Als smaakmaker voeg ik ook nog wat feta toe, dit zorgt voor een ziltige smaak die perfect past bij de granaatappel. Natuurlijk moet je wel zeker je feta controleren, zodat er niet teveel lactose in zit. Dit doe je natuurlijk door te kijken naar hoeveel koolhydraten er per 100g inzitten.

Niet teveel lactose in kaas? Controleer de koolhydraten, minder dan 1g koolhydraten per 100g en je mag het eten tijdens de eliminatiefase.

Ik voeg er dan ook nog wat pijnboompitten aan toe. Dit is meer om er een knapperige toets in te krijgen. Ik hoop dat ik je wat heb kunnen inspireren met dit slaatje. Nu nog hopen op wat meer mooi weer, zodat we er ook van kunnen genieten. Het volledige recept, stap voor stap uitgeschreven, vind je hieronder.

Quinoasalade

Ingrediënten (voor 1 persoon):

  • 60g quinoa
  • 1/2 granaatappel
  • 1/2 komkommer
  • 50g feta
  • 1 handje pijnboompitjes
  • verse munt

Bereidingswijze:

  1. Kook de quinoa gaar en laat deze afkoelen.
  2. Doe de pijnboompitjes in een pan en rooster deze licht bruin (laat niet aanbranden)
  3. Maak de pitjes van de granaatappel los , snijd de feta en komkommer in kleine blokjes en snijd de munt in reepjes. Doe alles samen in een een kom.
  4. Voeg de koude quinoa en pijnboompitjes toe en meng goed door elkaar.

Smakelijk!