Overnight oats met banaan en pindakaas

28-01-2020

Wij hebben gekozen om de overnight oats in een weckpot klaar te maken, als je dan 's ochtends niet veel tijd hebt, dan kan je je ontbijtje gewoon meenemen voor onderweg. Altijd handig om te maken en ook overheerlijk om op te eten. 

Er wordt vandaag gewerkt met banaan, let er wel mee op dat je de porties respecteert. Kies ook voor een onrijpe banaan, zodat het zeker niet teveel FODMAP's bevat. Zo heb je een gezond en lekker ontbijtje. 

Overnight oats met banaan en pindakaas

Ingrediƫnten (1 persoon):

  • 1/2 banaan
  • 2 eetlepels pindakaas
  • 45 g havermout
  • 150 ml amandelmelk

Bereidingswijze:

  1. Prak de helft van de banaan met een vork, voeg hier daarna 1 eetlepel pindakaas aan toe en meng goed. 
  2. Doe de havermout en de amandelmelk in een weckpot en voeg ook het bananenmengsel toe. 
  3. Meng nog een laatste maal goed door, doe het deksel toe en laat het geheel een nachtje in de koelkast.
  4. Werk 's ochtends af met plakjes van de andere helft van de banaan en een eetlepel pindakaas.