Havermoutbrood met plattekaas en radijsjes

13-06-2019

Heerlijke receptjes hoeven niet altijd moeilijk te zijn, integendeel! Wanneer ik denk aan brood met plattekaas en radijsjes, denk ik altijd aan zomerse terrasjes. Ik vind het een lichte en frisse lunch en het is bovendien nog eens super gezond ook! 

Havermoutbrood met plattekaas en radijsjes

Ingrediƫnten

  • 2 sneetjes van ons havermoutbrood (of FODMAP-arm brood naar keuze)
  • Lactosevrije plattekaas (ik gebruikte de lactosevrije plattekaas van de Albert Heijn)
  • Radijsjes 
  • Het groen van lente-uitjes
  • Peper & zout

Bereidingswijze

  1. Maak eerst een havermoutbrood. Laat goed afkoelen en snijd hier vervolgens 2 sneetjes van. 
  2. Meng de lactosevrije plattekaas met peper, zout en fijngesneden lente-uitjes (enkel het groen van de lente-uitjes!)
  3. Beleg elke boterham met de bereide plattekaas. 
  4. Snijd de radijsjes in fijne schijfjes en leg deze op de plattekaas, samen met nog wat fijngesnipperde lente-uitjes. 

Laat het smaken!

Saskia (stagiaire)