Confituur van rabarber en aardbei

29-04-2019

Ik hou van seizoensfruit. Het is niet alleen goedkoper en beter voor het milieu, maar het is ook gezonder en smaakt zoveel beter! Momenteel is het volop het seizoen voor rabarber en aangezien dit FODMAP-arm fruit is wou ik dit graag voor jullie gedurende enkele weken in de kijker zetten. 

Seizoensfruit is gezonder, want wanneer seizoensfruit rijp is, dan is de voedingswaarde optimaal. 

Wil je graag weten welk fruit je het beste eet in welke maand? Gebruik dan een seizoenskalender. Ikzelf gebruik hiervoor altijd de fruitkalender van Colruyt. Wanneer je de fruitkalender volgt kan je gedurende heel het jaar confituur maken van heerlijk seizoensfruit. 

Confituur van rabarber en aardbei

IngrediĆ«nten 

  • 500g aardbeien 
  • 500g rabarber
  • Sap van 1 citroen
  • 400g geleisuiker

Bereidingswijze

  1. Spoel het fruit en snijd het in stukjes.

  2. Meng het fruit met de suiker en het citroensap. Laat 1 uur rusten.

  3. Doe het mengsel van fruit en suiker in een kookpot en breng al roerend aan de kook. Laat minstens vijf minuten goed doorkoken.

  4. Giet de confituur in potjes en draai er de deksels op. Laat goed afkoelen.

Geniet ervan!

Saskia (stagiaire)